Ο Δήμος Σαρωνικού, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του σε θέματα που αφορούν στην Πολιτική Προστασία, συγκάλεσε την Τρίτη 5 Μαρτίου συνεδρίαση του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου (ΣΤΟ) στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου του Δημαρχείου.
Η σύγκληση του ΣΤΟ έγινε προκειμένου να συζητηθούν και να προγραμματιστούν οι απαραίτητες δράσεις σε θέματα πρόληψης, ετοιμότητας, αντιμετώπισης και αποκατάστασης των καταστροφών εντός των ορίων του δήμου Σαρωνικού.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν από πλευράς δήμου, ο Δήμαρχος κ. Πέτρος Φιλίππου, η αντιδήμαρχος κα Κατερίνα Πρίφτη και ο δημοτικός σύμβουλος κ. Γιώργος Σωφρόνης που έχουν από κοινού την ευθύνη για το συντονισμό και την επίβλεψη του έργου της πολιτικής προστασίας, ο αντιδήμαρχος κ. Βαγγέλης Ζεκάκος (υπεύθυνος για θέματα καθαριότητας), ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης κ. Δημήτρης Σόφος και ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Αναβύσσου κ. Μανόλης Χαρίτος.
Επίσης, παραβρέθηκαν ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ανατολικής Αττικής Αρχιπύραρχος Παύλος Γρηγορίου, ο Διοικητής ΠΥ Κρωπίας Πύραρχος Αθανάσιος Τζοϊτης, ο Διοικητής ΠΥ Λαυρίου Αρχιπύραρχος Χαράλαμπος Χιώνης, εκπροσωπώντας το Λιμεναρχείο Βουλιαγμένης ο Αρχικελευστής Νικόλαος Μπουδραμής, ο Λιμενοσταθμάρχης Παλαιάς Φώκαιας ΥποπλοίαρχοςΣτέλιος Θεοχάρης, ο εκπρόσωπος του Δασαρχείου Λαυρίου κ. Μπαλόπουλος, η εκπρόσωπος της Δ/νσης Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής κα Ελένη Πατζαρτζή, ο Αναπληρωτής Διοικητής της Τροχαίας Κερατέας κ. Μερκούριος Μερκούρης και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες, καθώς και οι εκπρόσωποι των Εθελοντικών Ομάδων Πολιτικής Προστασίας: Καλυβίων κ. Νίκος Μουρκούσης, Ομίλου Θυμαρίου «Ο Αίολος» κ. Απόστολος Μενεγάκης και Κουβαρά κα Μαρία Αλατζά.
Στην έναρξη της συνεδρίασης το λόγο πήρε ως οικοδεσπότης ο Δήμαρχος Σαρωνικού, ο οποίος αφού καλωσόρισε τους παραβρισκόμενους, ανέπτυξε τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δήμοι λόγω της οικονομικής κρίσης και των περικοπών στις κρατικές επιχορηγήσεις, προβλήματα που επηρεάζουν όλους τους τομείς της δραστηριότητας των δήμων και όπως είναι αναμενόμενο την οργάνωση και ομαλή λειτουργία της πολιτικής προστασίας.
Στη συνέχεια, ακολούθησαν τοποθετήσεις κι των υπολοίπων συμμετεχόντων στη συνεδρίαση, οι οποίες επικεντρώθηκαν στην επισήμανση των αδυναμιών που παρατηρούνται εξαιτίας της έλλειψης του απαραίτητου προσωπικού και των οικονομικών πόρων όχι μόνο για το δήμο, αλλά για όλες τις υπηρεσίες που εμπλέκονται στις δράσεις πολιτικής προστασίας και διερευνήθηκαν οι τρόποι αντιμετώπισης των παραπάνω προβλημάτων μέσα από τη συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων. Παράλληλα, διατυπώθηκαν διάφορες προτάσεις στην κατεύθυνση αυτή, για τις οποίες υπήρξε δέσμευση να εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησής τους.
Κοινός τόπος όλων των τοποθετήσεων ήταν ότι ιδιαίτερα σημαντική για την επίτευξη των καλύτερων δυνατών αποτελεσμάτων, είναι η συνεχής ενημέρωση των πολιτών σε θέματα πρόληψης των δασικών πυρκαγιών. Με δεδομένο ότι:
- σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της πυροσβεστικής υπηρεσίας, είναι πολύ μεγάλο το ποσοστό των πυρκαγιών που έχουν προκληθεί από αμέλεια (χρήση τροχού και ηλεκτροσυγκόλλησης, κάψιμο ξερών κλαδιών, πέταγμα τσιγάρων κλπ.) και
- οι κλιματολογικές συνθήκες τα τελευταία χρόνια ευνοούν την εκδήλωση πυρκαγιών (υψηλές θερμοκρασίες, ισχυροί άνεμοι)
κρίνεται απόλυτα επιβεβλημένη η διαρκής πληροφόρηση με κάθε διαθέσιμο μέσο των δημοτών – κατοίκων της περιοχής όσον αφορά στο μείζον ζήτημα της πρόληψης ώστε να επιτευχθεί η μείωση στο ελάχιστο δυνατό των συμβάντων.